Jak najszybciej dotrzeć z nowym biznesem do potencjalnych odbiorców? Dobry marketingowiec wymyśli wiele odpowiedzi, ale ta naprawdę wartą uwagi jest związana z linkami sponsorowanymi emitowanymi w ramach platformy reklamowej Google Ads. Dlaczego warto się nimi zainteresować, co dają i ile to kosztuje? O tym poniżej.

Co to jest Google Ads?

Jak już napomknęliśmy wyżej, Google Ads to globalna platforma reklamowa. Jak łatwo się domyślić po jej nazwie, należy do wyszukiwarkowego giganta, co już samo w sobie stanowi informację na temat ogromu potencjału, jaki się w niej kryje. I bardzo słusznie, bo gigant z Mountain View faktycznie doskonale wykorzystuje swoją infrastrukturę, aby mechanizm ten okazywał się jak najskuteczniejszy. A przynajmniej miał możliwości uzyskania tej skuteczności, ale o tym napiszemy trochę dalej.

Gdzie można wyświetlać reklamy Google Ads?

Korzystając z wspomnianej platformy, można wyświetlać reklamy w obrębie wyszukiwarki Google oraz na stronach zrzeszonych w należącej do niej sieci reklamowej. W praktyce daje to naprawdę ogromny zasięg, zarówno pod względem liczby użytkowników, do których można dotrzeć, jak i czysto geograficznie.

Oczywiście możliwość i nie oznaczają konieczności. Wręcz przeciwnie, jedną z zalet Google Ads jest możliwość bardzo elastycznego konfigurowania kampanii – w tym również pod kątem obszarów geograficznych, w których komunikaty reklamowe mają się pojawiać, a także języków, którymi posługują się odbiorcy.

Elastyczność, czyli jak dotrzeć do klientów

Oczywiście targetownaie geograficzne to nie wszystko, na co pozwalają reklamy Google Ads. Konfigurując kampanie można ustawić całe mnóstwo czynników i zmiennych. Dzięki temu reklamy mogą trafiać do osób korzystających z konkretnej kategorii urządzeń (a to istotne, ponieważ inaczej zachowujemy się w trakcie korzystania z laptopa, a inaczej przeglądając internet na telefonie komórkowym). Możliwe jest też ustawianie godzin, w których wyświetlane są reklamy, ustawiania różnych treści komunikatów (a następnie porównywanie ich skuteczności i koncentrowanie się na najefektywniejszych), czy kierowanie według danych demograficznych.

Google Ads pozwala na śledzenie skuteczności

Niezwykle istotną cechą reklam Google Ads jest możliwość dokładnego analizowania jej efektywności. Jeśli kampania zostanie dobrze skonfigurowana i połączona z systemem analitycznym Google Analytics, można na bieżąco śledzić konwersje i w ten sposób oceniać, czy reklama działa tak, jak powinna. A jeśli nie – można na bieżąco wprowadzać poprawki, aby ją jak najlepiej zoptymalizować.

Warto przy tym zauważyć, że choć Google Ads słynie jako kanał „domykający”, a więc pojawiający się jako ostatni punkt styku odbiorcy ze stroną, zanim nastąpi konwersja, to czasem znajdzie się na innym etapie lejka sprzedażowego. Albo wystąpi w nim kilka razy. Dlatego też w ocenie skuteczności kampanii warto analizować różne modele atrybucji, nie ograniczając się tylko i wyłącznie do najpopularniejszego „last clicka”.

A co z tą efektywnością?

Na początku wspomnieliśmy, że platforma ma ogromny potencjał efektywnościowy. To prawda. Jednak kampanie reklamowe „po prostu uruchomione” potrafią bardzo szybko marnować przyznany im budżet. Właśnie z tego powodu niezbędne jest pewne doświadczenie z konfigurowaniem parametrów kampanii oraz z procesem optymalizacji jej ustawień. Nawet wypracowane wzorce nie zastąpią czujnego oka i pewnych nawyków kontrolnych, dzięki którym nie tylko wyeliminuje się sytuacje, w których dochodzi do pustego przebiegu reklam, ale też zmaksymalizuje się liczbę konwersji i poziom zwrotu z inwestycji.

Właśnie z tego względu warto kierowanie kampaniami Google Ads zlecać agencjom interaktywnym. Tym bardziej, ze ich pracownicy często bardzo skutecznie łączą działania w obrębie tego kanału marketingowego z innymi formami promocji internetowej – a to przekłada się na dużo większe korzyści, niż w przypadku promocji w różnych kanałach w sposób kompletnie niepowiązany ze sobą nawzajem.