Pozycjonowanie konta w social mediach dzisiaj jest ważne zarówno dla tych, którzy swoje profile traktują jako narzędzie promocji wyłącznie własnych treści, jak i dla tych, którzy chcą zarabiać w oparciu o współpracę influencerską z innymi markami. Dlaczego to jeden z kluczowych elementów strategi.

Wszystko zaczyna się od zasięgów

Niezależnie od tego, czy mówimy o Facebooku, Instagramie, Tik-Toku czy innych social mediach, zasięgi to kluczowy wyznacznik oceny popularności konta i warto sobie z tego na samym początku zdawać sprawę. Liczba obserwatorów, polubień, wyświetleń, reakcji to dzisiaj już nie tylko informacja o tym, z jakim przyjęciem spotykają się publikowane przez ciebie treści, ale podstawowe dane dla algorytmów, z pomocą których roboty FB czy IG ustalają zasięg dotarcia publikowanych przez ciebie treści. Contentu na Facebooku i Instagramie jest obecnie tak dużo, że nawet twoi obserwatorzy mogą nie zobaczyć publikowanych przez ciebie treści. Dzisiaj to, czy post, relacja, transmisja na żywo im się wyświetli, ustala algorytm. Z jednej więc strony polubienia, obserwatorzy itd. warunkują wyniki z użyciem algorytmu, z drugiej — od tych wyników zależy, jak dużą będziesz mieć szansę dynamicznego rozbudowywania konta i pozyskiwania nowych obserwujących.

Jak rozwijać konto w social mediach?

Rozwój konta w social mediach to przede wszystkim regularna praca nad contentem. Oczywiście w zależności od medium skupiać się musisz na nieco innych treściach. Nawet jeśli prowadzisz analogiczne konta na FB i IG, należy różnicować publikowane na nich treści. Jak jednak zacząć, kiedy konto ma bardzo ograniczoną liczbę obserwujących, a zasięgi są niskie? Rozwiązaniem na początek może być zakup polubień, obserwujących reakcji na FB. Dowiedz się więcej, jak kupić lajki na FB. Pamiętaj jednak o kilku podstawowych sprawach:

  • konta powinny być polskie, sprawdzone; booty „zza oceanu” na niewiele się zdadzą,
  • lajki, obserwatorzy, polubienia powinni być dodawani do konta stopniowo,
  • odpowiednio należy zaplanować moment takiego zakupu i dostosować go do swojego celu i planu na rozwój konta.

Oczywiście zakup lajków na dłuższą metę nie jest rozwiązaniem docelowym. Kluczowe zawsze będzie regularne publikowanie angażujących, inspirujących treści, które będą generowały wśród twoich obserwatorów odpowiedni odzew. W kluczowych momentach — właśnie na początku budowy konta, potrzeby nieco szybszego jego rozwoju, spadku zasięgów, konieczności wypromowania jakiejś treści — warto czasami jednak sięgnąć po to rozwiązanie.