Dobra baza danych klientów jest potężniejszym narzędziem niż wielu firmom się wydaje, a ponadto opiera się na informacjach o klientach, które są już dostępne. Identyfikacja najlepszych klientów, ich nawyków zakupowych i gustów to podstawowe zadanie w budowaniu lojalności klientów. To właśnie małe, uliczne firmy najbardziej potrzebują dobrej bazy danych, aby w pełni wykorzystać swoje relacje z klientami. Jest ku temu kilka powodów:

Posiadanie bazy klientów pozwala na ograniczenie inwestycji w inne, mniej segmentowane i mniej skuteczne działania marketingowe. Przecież zarówno w mediach tradycyjnych, jak i internetowych, wszystko opiera się na posiadaniu publiczności, do której należy kierować przekaz zgodny z jej zainteresowaniami i gustami. Niezwykle ważne jest zabezpieczenie bazy klientów, aby nie doszło do wycieku wrażliwych danych. W tym artykule nauczysz się jak przechowywać dane. 

Działania takie jak rabaty i kupony promocyjne mogą być bardziej skuteczne. Tak długo, jak jest to dobrze posegmentowane według gustów, częstotliwości zakupów, rodzaju kupowanych produktów, średniej ceny biletu, itp.
Analiza baz danych klientów pozwala nam na wykrycie możliwości biznesowych poprzez mikrosegmentację obecnych klientów. Analizując dane z faktur (data, kwota i szczegóły zakupu) możemy wyciągnąć cenne wnioski, które pozwolą nam na przeprowadzenie nowych promocji lub sprzedaż nowych produktów.

Dobra baza danych klientów służy jako źródło do uruchamiania zautomatyzowanych kampanii e-mailingowych, które mogą zwiększyć sprzedaż bez konieczności ponoszenia dużych inwestycji i poświęcania czasu. Nowe technologie zastąpiły kosztowne kampanie telemarketingowe i SMS-owe innymi, prawie bezkosztowymi. Tak jest w przypadku wysyłania maili czy portali społecznościowych, które przecież też są dużą bazą potencjalnych klientów.

Wygenerowanie lub rozbudowanie dobrej bazy danych klientów nie jest wcale trudne. Korzyści z tego są oczywiste, nie tylko zwiększenie sprzedaży w konkretnych okresach, takich jak Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Walentynki, ale także zwiększenie lojalności najlepszych klientów.