Działalność w internecie to wciąż świetny sposób, aby sobie dorobić albo nawet żeby zacząć za jej pomocą zarabiać na życie swoje i swojej rodziny. Jednak trzeba powiedzieć sobie wprost: nie każdemu się udaje i znaczna większość osób, które prowadzą mały biznes w internecie, nie zarobi na nim na tyle dużo, żeby stać się liderem w swojej branży, a czasami nawet tyle, żeby opłacić czynsz.
Sklep internetowy to dobry pomysł
Każda forma nowego źródła dochodu jest jak najlepszym pomysłem. Jednak właśnie przez to wiele osób się na to dziś decyduje. Każdy może sprzedawać w internecie swoje rękodzieło, swoje usługi czy przedmioty, których już nie używa. Konkurencja jest więc ogromna, zwłaszcza na wszelkiego rodzaju portalach aukcyjnych czy serwisach ogłoszeniowych, gdzie możemy wystawiać się za darmo i zupełnie nie płacić prowizji za sprzedane produkty. Jest więc spora szansa, że nasze przedmioty nie zostaną zauważone w tłumie albo że nie uda nam się ich sprzedać przez wiele miesięcy, a czasem nawet lat. I to wcale nie dlatego, że nie są atrakcyjne dla sprzedawcy.
Giganci niszczą swoją konkurencję
Wiele osób chętniej pójdzie do dobrze znanego i szanowanego powszechnie sklepu internetowego, niż do nowego na rynku sklepiku. Ważne jest też oczywiście to, co oferujesz swoim klientom, ale zakładanie kolejnej drogerii internetowej czy sklepu odzieżowego mija się zupełnie z celem. Zanim zdecydujesz się na otworzenie swojego biznesu, sprawdź koniecznie, jak wygląda sytuacja na rynku w twojej niszy. Jeśli dużych sklepów oferujących to, czym planujesz się zająć, jest sporo, to nie warto starać się wpasować. Dużo inaczej wygląda sytuacja na rynkach specjalistycznych czy oferujących nowe usługi, typu projektowanie logo czy doradztwo podatkowe.
Ile przedmiotów musisz tak naprawdę sprzedać?
Zastanów się, ile musisz sprzedać, żeby zarobić na swoje utrzymanie. Do tego dochodzi również utrzymanie witryny internetowej, być może opłacenie informatyka i wszystkich działań promocyjnych. Jeśli chcesz zarobić 5000 brutto, dziennie musisz sprzedać towar o wartości 170 zł, a to może okazać się niewykonalne, jeśli nie oferujemy czegoś drogiego lub mamy sporą konkurencję na rynku. To zagadnienie szczególnie trudne dla małych firm, które są jeszcze nieznane na rynku i nie mogą liczyć na napływ klientów znikąd. Czasami rozwinięcie naszego małego biznesu zajmie nam ogrom czasu, a niestety wiele osób poddaje się po kilku miesiącach słabszej sprzedaży.
Zrobi nie zrobi, jeżeli jest fajny pomysł to bardzo możliwe że zrobi 🙂