Wielu z nas poczuło się oszukanych, gdy zobaczyliśmy, że sklep internetowy pokazuje swoje koszty wysyłki dopiero wtedy, gdy mamy zapłacić. Myślimy, że chcą, aby produkt wyglądał na tańszy niż jest w rzeczywistości. Jednak zazwyczaj nie jest to powód. W przypadku wielu sklepów trudno jest pokazać koszty wysyłki dopiero po wybraniu produktu i podaniu adresu przez użytkownika.

Rozważ możliwość zaoferowania darmowej wysyłki

Oczywiście, jedną z opcji jest zapewnienie darmowej wysyłki poprzez podniesienie ceny produktu. Albo mieć uniwersalną cenę dla wszystkich wysyłek. Jednak wielu sprzedawców niechętnie to robi, ponieważ podniesienie ceny sprawia, że strona wygląda na mniej konkurencyjną. Co więc powinniśmy zrobić?

Odpowiedź leży w wiedzy o tym, czego szukają użytkownicy: jasnej i otwartej komunikacji.

Pokaż jasny kosztorys

Informuj użytkowników o szacunkowych kosztach wysyłki dla każdego produktu. Oczywiście, cena ta nie będzie w 100% dokładna, ponieważ zależy od tego, gdzie mieszkają twoi klienci i ile rzeczy kupują. Możesz nawet pokazać szacunkowe minimalne koszty wysyłki dla każdego kraju.

Dołącz kalkulator

Wpisując swój kod pocztowy, użytkownik może uzyskać dokładniejsze informacje o kosztach wysyłki produktu. Co więcej, gdy znasz kod pocztowy użytkownika, możesz wyświetlić zaktualizowane ceny dla wszystkich produktów. Liczba ta może nawet aktualizować się automatycznie, gdy użytkownik dodaje kolejne pozycje do swojego koszyka.