W Internecie można natrafić na różne platformy – bardziej lub mniej rozbudowane i rozwinięte. Wszystko zależy od tego, jakie funkcje ma spełniać dany serwis. Warto pochylić się nad tym tematem przed rozpoczęciem projektowania witryny, gdyż późniejsze przekształcenia mogą być nieco bardziej skomplikowane. Poznaj cechy charakterystyczne stron internetowych oraz blogowych, a także ich różnice w praktyce.
Blog – informacje od podstaw
Blog to odmiana/rodzaj strony internetowej. Treść stanowi podstawową jednostkę dla tego typu witryn. Jest ona nieustannie aktualizowana na zasadzie kolejno dodawanych wpisów. Dynamiczność w tworzeniu regularnych tekstów jest uzasadniona, ponieważ blogi pełnią najczęściej funkcję informacyjną, a zróżnicowanie ich występuje wyłącznie pod względem tematyki.
Co to jest strona internetowa?
Strona internetowa, innymi słowy witryna internetowa, skupia poszczególne strony www pod jedną nazwą domeny. Za każdym razem, kiedy wpisuje się dany adres URL w pasku wyszukiwania przeglądarki, to ma się styczność stricte ze stroną internetową. Jest wiele rodzajów witryn. Wyróżnić można strony:
- One-page
- Firmowe
- Ofertowe
- E-commerce
- Fora internetowe
- Wizytówkowe
- Blogi
Ta ostatnia witryna z wymienionych może funkcjonować jako osobna blogowa instytucja, czyli jako pełna strona internetowa lub wchodzić w skład istniejącej już strony np. sprzedażowej bądź ofertowej w roli osobnej podstrony.
Blog a strona internetowa – różnice
W zależności od prowadzonego biznesu bądź idei tworzenia całego contentu, wybór pomiędzy blogiem a stroną internetową jest nie aż tak oczywisty. Blog to przede wszystkim treść, choć występują także blogi fotograficzne, które kumulują przeważającą ilość zdjęć i grafik. Jednak, prawdziwą istotą w rozróżnieniu bloga od strony internetowej jest typ umiejscawiania treści w witrynie. Na tej pierwszej z wymienionych wersji strony, content jest regularnie uzupełniany, dodawany i aktualizowany. Nowe treści pojawiają się „na górze” serwisu, aby użytkownik mógłbym na bieżąco ze świeżymi informacjami. Typowa strona internetowa bazuje na treściach stałych, bo skoro przedsiębiorstwo oferuje swoje usługi, to niezmiennie utrzymuje politykę swojej działalności oraz pakiety wykonywanych czynności, a po upływie pewnego okresu ewentualnie decyduje się na poszerzenie swojej oferty czy też konkretnego asortymentu. Blog na stronie internetowej stanowi dopełnienie całości serwisu. Dzielenie się informacjami, ciekawostkami branżowymi czy aktualnościami z życia firmy jest możliwe, a także zalecane przy pomocy osobnej zakładki.
Prowadzenie bloga – zalety
Jeżeli na Twoim portalu funkcjonuje blog, to jest to realna, dodatkowa korzyść dla całego przedsiębiorstwa. Prowadzenie aktualności pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej marki. Dzieląc się zarówno z potencjalnymi, jak i stałymi klientami każdą dawką wiedzy, zyskasz na zaufaniu, a Twoja firma określana będzie mianem profesjonalnej. Im więcej działań podejmiesz na witrynie, tym bardziej przychylne staną się wszelkie algorytmy wobec całego e-biznesu. Choć warto zapamiętać, że „więcej” nie zawsze idzie w parze z „lepiej”, dlatego wszelkie aktywności online należy dokładnie przeanalizować. Agencja marketingowa to doskonały lek na każde tego typu niepewności, ponieważ specjaliści od reklamy zrealizują wszelkie koncepcje przyczyniające się do wzrostu widoczności Twojej marki.
Strona internetowa i blog w agencji marketingowej
Prowadzenie bloga wymaga sporych nakładów energii, a także solidnej dawki branżowej wiedzy. Z kolei kompleksowa obsługa strony internetowej tym bardziej wiąże się ze specjalistyczną wiedzą oraz nabytym, wieloletnim doświadczeniem. Agencje marketingowe aktualnie proponują wielotorowe działania w każdym zakątku Polski. Oferty, jakie można napotkać robią naprawdę ogromne wrażenie. Tworzenie stron internetowych, blogowych, sprzedażowych, a następnie prowadzenie ich z domieszką kreatywnych kampanii reklamowych to jedynie namiastka aktywności w sieci.