Dobra strategia marketingowa to klucz do rozwoju firmy. Pokazanie się klientowi i zachęcenie do skorzystania z produktu, czy usługi nie jest takie proste. A zastosowane metody powinny być odpowiednio dobrane do profilu firmy. W poniższym artykule skupimy się na dwóch formach reklamy: ulotkach i spotach reklamowych.

Projektowanie ulotek reklamowych – sztuką jest wywołanie impulsu

Ulotki, tuż obok plakatu, to chyba jedna z najbardziej starych form reklamy (wykluczając oczywiście pocztę pantoflową). Z jednej strony wydawać by się mogło, że projektowanie ulotek reklamowych w dobie internetu to już przestarzała forma, jednak jest wiele branż, w których taka promocja wciąż się sprawdza. Jakich? Choćby w przypadku restauracji (kto nie widział menu wiszącego na lodówce?), klubu fitness, lokalnego sklepu np. ze zdrową żywnością, czy fryzjera, siłowni, dietetyka, firmy sprzątającej. Specjaliści wskazują przede wszystkich na pewny impulsywny odbiór ulotek. O co chodzi? Ano o to, że potencjalny klient po otrzymaniu kartki z informacją np., o otwarciu nowego klubu w okolicy czy sklepu ze zdrową żywnością podejmie decyzję pod wpływem impulsu np. o zmianie trybu życia i skorzysta z zajęć fitness, albo zamiast po pomidory do marketu przespaceruje się do warzywniaka za rogiem (bo widział ulotkę i wie, że taki jest). By jednak taka promocja odniosła porządny rezultat, ulotki powinny „mieć to coś”, co sprawi, że klient zapamięta, zachęci się i skorzysta z proponowanej usługi.

Filmy promocyjne dla firm to otwarcie się na nowe możliwości

A czy krótkie filmy promocyjne dla firm sprawdzą się u każdego? Z całą pewnością wiele branż może z nich skorzystać. Można je wykorzystać zarówno w przypadku promocji na lokalnych telebimach reklamowych, ale też w mediach społecznościowych typu Facebook, YouTube. Filmy promocyjne dla firm mogą skupić się zarówno na konkretnym produkcie, usłudze jak i prezentować ogólną działalność firmy. W wielu branżach z kolei sprawdzą się filmy instruktażowe (np. te dotyczące sposobu otwierania czy montażu mebla, albo jako instrukcja do gier). Współcześnie, kiedy większość z nas chętniej korzysta z przekazów w formie obrazów, taka promocja jest skuteczna. Warto, podobnie jak w przypadku ulotek, pamiętać, że kluczem jest odpowiedni, angażujący przekaz. Ważny jest także odpowiedni montaż. Stąd też zarówno w przypadku ulotek, jak i filmów, polecamy skorzystanie z dobrych agencji reklamowych mających ogromne doświadczenie i zaawansowane narzędzia.