Zwiększenie rozpoznawalności naszej firmy może skutecznie przełożyć się na zyski w perspektywie nawet kilku miesięcy. Aby wytworzyć silną pozycję na rynku, wiele marek decyduje się na zaangażowanie w tworzenie treści w mediach społecznościowych, takich jak chociażby Facebook. Czy taki sposób reklamy rzeczywiście może odnieść sukces?

Budowanie marki – stworzenie fanpage’a firmy

Pierwszym krokiem do budowania świadomości na temat naszej marki jest stworzenie firmowego fanpage’a na Facebooku. Jest to swoisty „must have”, bez którego ciężko będzie nam się przebić do szerszego grona odbiorców. Co ważne, warto poświęcić w tym wypadku trochę wolnego czasu, aby dopracować wszelkie aspekty wizualne oraz informacyjne naszej strony. Dane kontaktowe, adres firmy, numer telefonu, czy też chociażby ładna grafika umieszczona jako zdjęcie w tle – wszystko to ma bezpośrednie przełożenie nie tylko na pierwsze wrażenie potencjalnego klienta, ale również na zasięgi, które są niezwykle ważnym czynnikiem w reklamowaniu się na Facebooku.

W szerszej perspektywie – fanpage będzie naszym głównym źródłem przekazu na linii klient-firma. Korzystając z postów oraz relacji, możemy bowiem przekazywać odbiorcom znaczące informacje, takie jak chociażby:

  • Promocje na dany produkt
  • Zmiana lokalizacji lub godzin otwarcia
  • Nowe usługi lub wyposażenie

Tym samym, stworzenie stałej bazy odbiorców stanowi solidny fundament świadomości na temat naszej marki. Dzięki temu, możemy w naturalny sposób rozpocząć proces pozyskiwania nowych klientów, wykorzystując do tego opcje promowania na Facebooku.

Reklamowanie się na Facebooku – posty sponsorowane

Posty sponsorowane to jedna z najlepszych form pozyskiwania nowych klientów. Angażując stosunkowo niski nakład finansowy jesteśmy bowiem w stanie dotrzeć bezpośrednio do osób, które mogą być zainteresowane naszymi usługami. Dzięki wbudowanym narzędziom dostępnym dla każdego fanpage’a na Facebooku, możemy zawęzić krąg odbiorców – wybierając zakres wieku, płci, zainteresowań, czy też stopnia zaangażowania w posty (kliknięcia w przycisk „lubię to”, komentarze lub udostępnienia). W ten sposób możemy promować konkretne produkty, usługi, ale również całe wydarzenia odbywające się w naszej placówce.

Umiejętnie przeprowadzona kampania reklamowa może diametralnie zwiększyć zyski firmy, jednocześnie podnosząc rozpoznawalność marki. Tego typu działania są szczególnie skuteczne w przypadku zbliżających się świąt lub wydarzeń kulturowych. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, iż w tym okresie również inne firmy zwiększają swoją aktywność w mediach społecznościowych, nie rzadko angażując przy tym ogromne środki finansowe. Jeśli więc działamy „po omacku”, w bardzo prosty sposób możemy wtopić cały budżet już w kilka pierwszych dni promocji. Jakie jest zatem rozwiązanie?

 prowadzenie social media

Czy wybór profesjonalnej firmy się opłaca?

Bez posiadania odpowiedniej wiedzy z zakresu marketingu sieciowego, łatwo jest o błąd. Nasz początkowy entuzjazm oraz pewność siebie mogą dość szybko się załamać, zaś próba zaoszczędzenia pieniędzy może skończyć się finalnie jeszcze większymi wydatkami. Wybór profesjonalnej firmy do prowadzenia social media to inwestycja, dzięki której możemy być pewni osiągnięcia stałego wzrostu w zyskach.

Doświadczenie w prowadzeniu fanpage’a firmowego, to bowiem nie tylko umiejętność zaangażowania odbiorcy. Ważne tu są również takie aspekty jak profesjonalna komunikacja z klientem oraz rozsądne zarządzanie budżetem reklamowym. Wizerunkową gafę ciężko jest bowiem odwrócić jednym postem z oświadczeniem, zaś finansowe kłopoty mogą stanowić początek przyszłej spirali problemów. Warto zatem postawić na osobę posiadającą doświadczenie oraz wiedzę w temacie marketingu – to prosty przepis na odniesienie sukcesu w sieci.