Stworzenie sklepu internetowego z WooCommerce jest dość proste. Musisz tylko wybrać domenę, plan hostingowy i dodać wtyczkę WooCommerce do swojej witryny WordPress. Od tego momentu zaczynają się bardziej skomplikowane zadania, w tym optymalizacja sklepu internetowego tak, aby użytkownicy mieli dobre doświadczenia zakupowe.

Jedną z najważniejszych rzeczy, aby uniknąć utraty klientów jest posiadanie szybkiej strony internetowej, której załadowanie nie zajmuje więcej niż 4 sekundy. W przeciwnym razie twoi potencjalni klienci, zdesperowani powolnością, uciekną do sklepu twojej konkurencji.

1. Ne dodawaj zbyt wielu rozszerzeń

WooCommerce sam w sobie oferuje wyjątkowe, ale ograniczone usługi. Aby uczynić go bardziej dynamicznym i funkcjonalnym, należy dodać kilka rozszerzeń. Rozszerzenia WooCommerce oferują funkcje, takie jak metody płatności, wysyłki, podatki i wsparcie, i wiele więcej. Jest ich ponad 325.

Ale nie musisz dodawać wielu rozszerzeń.

W rzeczywistości, jeśli to zrobisz, możesz znacznie spowolnić swój sklep internetowy. Dzieje się tak dlatego, że wtyczki wysyłają dodatkowe żądania HTTP i zapytania do bazy danych, które w znacznym stopniu wpływają na wydajność strony. Zalecamy, abyś dodawał tylko te rozszerzenia, które są naprawdę przydatne i ważne dla twojego typu biznesu.

2. Zmiana limitu pamięci WP

Czy wiesz, że WooCommerce ma konfigurowalny limit pamięci?

Limit pamięci decyduje o ilości pamięci RAM dostępnej dla twojej strony ecommerce. Zwiększenie pamięci RAM z pewnością sprawi, że twój sklep będzie znacznie szybszy i płynniejszy dla twoich użytkowników. Aby zobaczyć limit pamięci swojego sklepu internetowego, wystarczy przejść do panelu administracyjnego WordPress i otworzyć menu. W niektórych przypadkach jest on już ustawiony na maksimum, podczas gdy w innych trzeba będzie go zwiększyć z domyślnej pamięci 64 MB. Aby zmienić limit pamięci WP musisz edytować plik WP-config. Zwiększaj megabajty tak bardzo jak chcesz, ale upewnij się, że nie przesadzasz. Zalecany byłby limit pamięci 96-128 MB.

3. Zacznij korzystać z sieci dostarczania treści (CDN)

Inną rzeczą, która sprawi, że twój sklep internetowy WooCommerce będzie szybsz jest użycie sieci dostarczania treści (CDN) do hostowania plików multimedialnych. CDN zapewnia hosting danych na serwerach dzielonych, co oznacza, że dane będą dystrybuowane pomiędzy kilka serwerów. Dlatego, gdy użytkownik przegląda twoją stronę, jego dane będą pobierane i wyświetlane z najbliższej lokalizacji. Pobieranie danych z najbliższej lokalizacji zmniejszy szerokość pasma i ostatecznie poprawi szybkość ładowania strony.

4. Wybierz szybki hosting

Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, aby przyspieszyć prędkość ładowania swojego sklepu internetowego jest wybór dobrego hostingu. Kiedy klient odwiedza twoją witrynę i próbuje otworzyć stronę produktu, technicznie rzecz biorąc uruchamia plik na zdalnym komputerze (serwerze WWW). Jeśli twój hosting jest wydajny, tzn. serwer www jest wystarczająco szybki, użytkownicy będą w stanie szybko otworzyć stronę, a zatem będą bardziej skłonni do jej ponownego odwiedzenia.

Musisz po prostu wybrać najlepszy serwer hostingowy w zależności od rodzaju strony internetowej i oczywiście potrzeb twojego sklepu internetowego. Po wybraniu odpowiedniego serwera hostingowego, zobaczysz znaczny wzrost szybkości działania twojego sklepu internetowego WooCommerce.

Optymalizacja strony ma także kluczowe znaczenie dla algorytmów wyszukiwarek. Aby przeprowadzić ją skutecznie, zapoznaj się z tym artykułem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo